Noir Flohay & Balade de Ninglinspo

Gewoon even een paar dagen naar België, de Hoge Venen, om precies te zijn. We hadden een heerlijk huisje in iemands tuin en konden zo even samen genieten van heerlijk er tussenuit met z’n tweeën. Zowel met de fiets als met de camera. Het enige dingetje was dat het eigenlijk amper droog was. Ik besloot twee grote wandelingen te doen. Een naar Flohay en eentje naar Ninglinspo. Het was prachtig juist omdat het zo ontzettend nat was, maar ook pittig omdat het zo nat was. En dat alles leverde prachtige plaatjes op.

“Find your own way”

Het bovenste beeld is gemaakt in Noir Flohay, vooral het drassige veenlandschap en een prachtige boardwalk hierdoor geven dit gebied een geweldige verlaten en weidse sfeer. Normaal een zeer toeristisch gebied, vol met mensen en fotografen. Alleen vanwege het vele water, de regen en de ijzige wind was het gebied zo goed als verlaten. Het allermooiste is de prachtige oude bomenrij midden op het heuvelachtige gebied. Normaal kan je prima dichtbij komen om de bomen van dichtbij te bekijken. Maar door het vele water waren de kleine stroompjes veranderd in kolkende rivieren waar je met geen mogelijkheid ‘droog’ doorheen kon. Ik moest dan ook omkeren en op die manier terug naar de auto gaan. Een week later bleek hier trouwens een flink pak sneeuw gevallen te zijn, waardoor de riviertjes echter wel weer begaanbaar waren… Wie weet ooit in de toekomst!

“Go with the flow”

De tweede dag een rondje Ninglinspo, een totaal ander gebied. Een prachtige heuvelrug met bos. Je slingerde met een paadje langs het wilde riviertje. Want ook hier was veel water gevallen de afgelopen dagen. Gelukkig is het volledig tijdens de wandeling droog gebleven. Maar ook dit leverde mooie beelden van het gebied op. Heerlijk kunnen spelen met de beweging en snelheid van het water.

Vorige
Vorige

Vergankelijkheid