Vergankelijkheid

Vanitas

Een dag op pad bij Verbeke Foundation leert wat de vergankelijkheid kan doen met de mens en het leven. Het laat zien hoe luguber of absurd de grens tussen leven en dood is. In dit buitenmuseum hebben vele kunstenaars laten zien dat de vergankelijkheid van het aardse bestaan ook een esthetische vorm kan aannemen. Objecten die verbruikt, op of doorleeft zijn worden op het terrein tentoongesteld en volledig over gelaten aan de kracht van de natuur. De natuur neemt, groeit en bloeit volop tussen, op en door deze krachtige stillevens. Om je helemaal op te laten gaan door de vele installaties kan er zelfs overnacht worden. De binnenlocatie heeft vaak wisselende tentoonstellingen, maar ook hier komt de bizarre grens tussen leven en dood erg goed aan het licht. Heel bijzonder om stil te staan bij zoveel doorgeleefde levens, opgezette dieren of opgezette botten om er vervolgens een zeer menselijk voorwerp van te maken. Het kan je kritische laten kijken naar de huidige maatschappij en op een absurde wijze aan het denken zetten over hoe het leven te leven.

Vorige
Vorige

Master of Education in Arts (MEiA)

Volgende
Volgende

Noir Flohay & Balade de Ninglinspo